donderdag 26 januari 2017

Agia Galini

Agia Galini is een klein dorp aan de zuidkust van Kreta. In de winter rustig, in de zomer vol toeristen. Het dorp doet mij vaak denken aan het dorp uit de film 'Chocolat'. En hier is zelfs een bakkerij/café met de naam 'Chocorello'. Eleni, het meisje achter de toonbank is feitelijk de eerste die ik hier heb leren kennen. Vaak zit ik bij haar en luister naar haar verhalen. Het is niet moeilijk om mensen te leren kennen. Het dorp heeft ongeveer vijfhonderd inwoners. In de zomer is iedereen heel druk aan het werk, maar in de winter zoeken ze elkaar op in de cafés en restaurantjes.
Ik ben al ongeveer een maand op deze plaats. Het is een koude winter, zo koud is het hier in jaren niet geweest. Koud en veel regen. Maar daarmee zijn de inwoners wel blij. In de vorige winter was het vrijwel droog en daardoor viel de oogst van olijven tegen. De olijfoliefabriek is dit jaar zelfs niet open geweest.
Ik wacht tot de vriend in wiens huis ik nu woon hier terug komt. Als hij hier is, zal ik mijn eigen terugreis plannen. Klaar voor nieuwe avonturen in mijn vrachtwagen.

4 opmerkingen:

  1. Het is gedaan. Deze reis is af. Wat een reis, wat heerlijk om met je op te lopen. De Here zegene je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Sophie. Bedankt voor het afmaken van je verhalen. Mijn nieuwsgierigheid naar je ervaringen is bevredigd. En eerlijk gezegd was het ook wel een beetje vrees dat het niet goed met je ging. Gelukkig is dat niet het geval. Dat je letterlijk en figuurlijk over smalle wegen langs diepe ravijnen en hoge zonnige bergpassen bent gegaan is duidelijk. Wat een prestatie. Eentje om niet te herhalen. Niet op dezelfde manier. En nu, op naar de vrachtwagen. Zonder MBT schoenen misschien ? Veel goeds gewenst en bedankt voor al die mooie verslagen die een inkijkje gaven in het leven van andere mensen in andere omstandigheden dan waar we in ons aangeharkte Nederland meestal mee te maken hebben. Dank dank, het ga je goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sodemieters het zit er op joh .
    Wat een avontuur.
    Ik had zo lang geen nieuws van je maar hoorde van Rob n dat je weer aan het schrijven was . Tot snel schat ! ! !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoop dat het je ook goed gaat in het werk. Je hebt veel om na te genieten en over na te denken. Succes. Liefs, Paula van Veen

    BeantwoordenVerwijderen